یزدفردا: این ساعت به «جان جیکوب آستور چهارم»، کارآفرین آمریکایی تعلق داشته که ثروتمندترین مسافر تایتانیک بوده است.

به گزارش یزدفردا: «پاتریک گرون»، رئیس سابق FTX اروپا، برای تصاحب یک ساعت جیبی طلا که متعلق به ثروتمندترین مسافر کشتی غرق‌شده تایتانیک بوده، نزدیک به 1.5 میلیون دلار پرداخت کرده است. با این وجود، «بزرگ‌ترین هزینه‌ای که تاکنون در حراجی‌های مربوط به یادگاری‌های تایتانیک پرداخت‌شده» به ثبت رسیده است.

خرید ساعت طلای ثروتمندترین مسافر تایتانیک

براساس گزارش وال‌استریت ژورنال، این ساعت به «جان جیکوب آستور چهارم»، کارآفرین آمریکایی تعلق داشته که همراه با همسر خود، «مادلین آستور» در حال بازگشت از ماه عسل اروپایی خود بود. او که هنگام حادثه تایتانیک ثروتمندترین مسافر کشتی و یکی از ثروتمندترین افراد روی زمین در آن زمان بوده است، در تایتانیک غرق شد.

طبق اطلاعات موجود، هنگامی که تایتانیک در سال 1912 با یک کوه یخ برخورد کرد، یک افسر به آستور گفت که تا زمانی که همه زنان و کودکان در امان نباشند، نمی‌تواند با قایق نجات به همسرش بپیوندد. در این گزارش آمده است که یک هفته بعد، جسد آستور به همراه دارایی‌هایش در آب پیدا شد که شامل یک ساعت طلای 14 عیار، بند سرآستین طلا و الماس، حلقه الماس و یک «مداد طلا» می‌شود.

گرون، خریدار جدید ساعت طلای آستور گفت که از پول به‌دست‌آمده از فروش شرکت‌هایش آن را برای همسر خود، «مارن گرون» خریداری کرده است و آن‌ها قصد دارند این کالای یادگاری را در موزه‌ها به نمایش بگذارند.

صرافی FTX در سال 2022 اعلام ورشکستگی کرد، اما گرون و دیگر مدیران FTX اروپا بعداً توافق کردند که دارایی‌های آن را به قیمت حدود 33 میلیون دلار بازخرید کنند. گرون همچنین گفته که از کلاهبرداری FTX تا قبل از سقوط آن هیچ اطلاعی نداشته است.

از زمان فروپاشی FTX نیز گرون به ایالت «اورگان» نقل مکان کرده است و در آنجا یک شبکه تلویزیونی کاتولیک آلمانی را اداره می‌کند و در تلاش است تا یک صرافی ارز دیجیتال در اروپا ایجاد کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا